• ✔ FRI FRAGT OVER 599,- i DK
  • ✔ 30 DAGES FULD RETURRET OG FRI RETUR
  • ✔ LYNHURTIG LEVERING

Returpolitik

Levering

Levering sker med GLS og Postnord.

Normalt sender vi hele din bestilling i én samlet forsendelse indenfor en arbejdsdag efter vi har modtaget din ordre. Der tages dog forbehold for højsæsonen, hvor leveringstiden kan være længere. Er nogle varer i rest, vil disse blive eftersendt så snart vi har dem på lager igen. Du betaler kun porto for første sending. 
Ønsker du ikke at vente på restordren, har du altid fuld ret til at annullere ordren og dermed ophæve købet.
Du kan annullere en ordre ved at sende en mail til 55nord@55nord.dk eller ved at ringe på 70 10 76 76.
Det er desværre ikke altid, at vi kan forudsige hvordan salget bliver på alle varer, og vi beder derfor om din forståelse, hvis vi - trods mange anstrengelser - kan risikere at udgå for en vare.

Er bestillingen ikke på lager, vil der normalt gå 2-5 dage, før varen er på lager. Kan varen ikke skaffes fra vore leverandører, vil vi forsøge at finde et værdigt alternativ og hvis dette ikke er muligt forbeholder vi os ret til at hæve handlen, eller en del af denne. 55 NORD P/S kan ikke drages til ansvar for forsinkede leveringer og er uden ansvar for ethvert tab hos køberen som følge af manglende levering.

 

Fortrydelsesret

Fortrydelsesfristen er 14 dage.
Fristen regnes som udgangspunkt fra den dag, du har fået varen eller den første levering i hænde.

Du har, efter forbrugeraftaleloven, krav på at få en række oplysninger, bl.a. om fortrydelsesretten og om den købte vare. Fortrydelsesfristen løber ikke, før du har modtaget disse oplysninger på skrift (f.eks. på papir eller e-mail). Fristen udløber dog senest 3 måneder efter den dag, du har modtaget varen.

Hvis du f.eks. modtager det købte mandag den 1. og også har fået de nævnte oplysninger, har du frist til og med mandag den 15. Har du først fået oplysningerne senere, f.eks. onsdag den 3., har du frist til og med onsdag den 17. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, kan du vente til den følgende hverdag.

 

Fortryd et køb

Inden udløbet af fortrydelsesfristen skal du tilbagesende eller tilbagegive det modtagne til 55NORD. Det er tilstrækkeligt, at du inden fristens udløb har overgivet det modtagne til postvæsenet eller en anden virksomhed, som har påtaget sig forsendelsen til 55NORD. I det tilfælde råder vi til at have bevis for, at du har fortrudt rettidigt, og dermed gemmer fx kvitteringen for, at du har overgivet varen til postvæsenet mv. med henblik på forsendelse.

Du kan bestille en returlabel på dette link https://55gradernord.webshipper.io/returns_public/1 Brug mailen som ordren er bestilt med, og ordrenr. fra fakturaen (56******). Returlabelen kommer på mail og skal udskrives og sættes på pakken du sender retur. (Husk at tjekke spam-filter)

Bemærk at din retur label bliver tilpasset din bestilte ordre, du kan se ordrenr. på labelen. Det betyder du ikke kan bruge den til andre returpakker. Bliver dette ikke overholdt, vil du blive faktureret for porto. Husk også at udfylde vedlagte returskema, så du kan få tilbageført dine penge for varen, til din konto.

Du kan også fortryde aftalen ved at undlade at modtage varen eller undlade at hente den på posthuset mv.

 

Betingelser for fortrydelse af aftale

Det er som hovedregel en betingelse, at du kan tilbagegive varen i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den. Ved varer der skal fremstilles eller tilpasses efter forbrugerens individuelle behov frafalder denne fortrydelsesret.

Varer købt i vores butik eller butikstrailer, kan returneres inden for fortrydelsesfristen, på samme vilkår som varer købt på www.55nord.dk.
Hent print-selv returseddel her, og pakkelabel (link) for portofri returnering. Beløbet vil blive tilbageført, så snart sagen er behandlet.

Ønsker du at returnere din vare pga. forkert størrelse eller farve, sender du blot varen herind, får varens beløb refunderet, og bestiller en ny vare på www.55nord.dk

 

Reklamationsret

Når du handler på www.55nord.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret, i henhold til den til hver en tid gældende købelov. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Der skal reklameres inden rimelig tid efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, skal du udfylde reklamationssedlen, som du finder her. Reklamationssedlen vedlægges varen ved indsendelse. 

Når du returnerer varen til reklamation, bedes Du bestille en returlabel på dette link https://55gradernord.webshipper.io/returns_public/1 Brug mailen som ordren er bestilt med og ordre nummer fra fakturaen (56******). Returlabelen kommer på mail og skal udskrives og sættes på pakken Du sender retur. (Husk at tjekke spam-filter)

Er der gået mere end 14 dage efter modtagelsen af varen, bedes du kontakte vores kundeservice på tlf. 70107676 på hverdage fra 12.00-16.00 for at få en returlabel tilsendt på mail.
Når du pakker din vare til forsendelse, skal du følge vejledningen som du finder her (åbner i ny vindue)
Husk at du hæfter for varens stand til den er modtaget hos os.
Bemærk! Vi modtager udelukkende pakker der sendes direkte til vores adresse. Pakker sendt pr. efterkrav, til pakkeboks eller lignende afhentes ikke.

55°Nord P/S
H. C. Ørsteds Vej 10, Taulov
7000  Fredericia 

 

Klage

Hvis du har købt en vare på 55nord.dk, hvor det indkøbte ikke lever op til forventningerne og du ønsker at klage, må du meget gerne kontakte os. Ring på tlf. 70107676 eller send en mail på: 55nord@55nord.dk

Vil du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet kan denne indgives på hjemmesiden www.forbrug.dk

Er du kunde med bopæl i et andet EU-land end Danmark. Har du også muligt for at bruge EU-Kommissionens online klageportal. Du finder siden her:  www.ec.europa.eu/odr

 

Din kurv(0)
Subtotal 0,00 DKK
  • American Express
  • Dankort
  • Diners Club
  • Discover
  • JCB
  • Maestro
  • Mastercard
  • MobilePay
  • Visa
  • Visa Electron