• ✔ FRI FRAGT OVER 599,- i DK
  • ✔ 30 DAGES FULD RETURRET OG FRI RETUR
  • ✔ LYNHURTIG LEVERING

Handelsbetingelser

Følgende salgs- og leveringsbetingelser er gældende for køb af varer på 55nord.dk.

CVR-nr.: 63097411

55NORD
H.C. Ørsteds Vej 10
7000 Fredericia
Telefonnummer: +45 70 10 76 76
E-mail: kontakt@55nord.dk

Alle aftaler indgås på dansk.

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

Vi tager forbehold for trykfejl.

Betaling

Hos 55NORD kan du betale med: Dankort, Dinners Club, MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, JBC, eDankort eller MobilePay.

Offentlige instanser betaler via EAN-nummer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra 55nord.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet. 

 

Fragt

Levering sker med PostNord og GLS.

For levering til PostNord pakkeboks er fragten 39 kr.
For levering til privat med PostNord eller GLS er fragten 49 kr. 

Fri Fragt
Fri fragt gælder ved forsendelse med Postnord til pakkeboks. (Fri fragt over 599,- kr. gælder ved bestilling på 55nord.dk)

Ved voluminøse varer, så som båludstyr, sendt på palle, vil der altid blive opkrævet fragtgebyr. (Uanset "fri fragt" label på varekortet)

 

Levering

Ordrer afgivet inden kl. 16:00 på hverdage sendes samme dag.

Er nogle varer i rest, vil disse blive eftersendt, så snart vi har dem på lager igen. Du betaler kun porto for første sending. Ønsker du ikke at vente på restordren, har du altid ret til at annullere ordren og dermed ophæve købet. Du kan annullere en ordre ved at sende en mail til kontakt@55nord.dk eller ved at ringe på 70 10 76 76.

Det er desværre ikke altid, vi kan forudsige hvordan salget bliver på alle varer, og vi beder derfor om din forståelse, hvis vi - trods mange anstrengelser - kan udgå for en vare.

Er bestillingen ikke på lager, vil der normalt gå 2-5 dage, før varen er på lager. Kan varen ikke skaffes fra vore leverandører, vil vi forsøge at finde et værdigt alternativ og hvis dette ikke er muligt forbeholder vi os ret til at hæve handlen, eller en del af denne. 55NORD P/S kan ikke drages til ansvar for forsinkede leveringer og er uden ansvar for ethvert tab hos køberen som følge af manglende levering.

 

Afhentning

BEMÆRK: Du kan først afhente din ordre, når du har fået en mail om at den er pakket og klar til levering. 

Hvis du har valgt selv at afhente din pakke, sker dette på lageret.
På den måde sikrer vi at du får hurtig betjening, og undgår kø i butikken. På lageret kan pakken også hentes uden for butikkens åbningstider, men dog inden for tidsrummet:

Mandag - fredag: 10:00 - 15:00

 

30 dages fuld returret

Hos 55NORD har du 30 dages fuld returret. Det betyder, at hvis du, ønsker at sende din vare retur, kan du gøre dette, og få refunderet pengene på det kort, ordren er afgivet på. 

Det er en betingelse, at du kan tilbagegive varen i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den. Ved varer der skal fremstilles eller tilpasses efter forbrugerens individuelle behov frafalder denne returret.

Sådan gør du:

  1. Udfyld en returseddel, og vedlæg den i pakken sammen med varen.

  2. Bestil en fragtlabel PostNord eller GLS. Her skal du bruge den e-mailadresse, som ordren er bestilt med, og ordrenr. fra fakturaen. Fragtlabelen kommer på mail (tjek dit SPAM-filter).

  3. Når du pakker din vare til forsendelse, skal du følge denne emballeringsvejledning. Husk at du hæfter for varens stand til den er modtaget hos os.

  4. Send pakken retur til 55NORD. 

Bemærk! Vi modtager udelukkende pakker der sendes direkte til vores adresse. Pakker sendt pr. efterkrav, til pakkeboks eller lignende afhentes ikke.

55NORD P/S
H. C. Ørsteds Vej 10, Taulov
7000  Fredericia 
ATT: Retur

 

Reklamation - hvis der er noget galt med varen

Når du handler på 55nord.dk har du 24 måneders reklamationsret, i henhold til den gældende købelov. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Der skal reklameres inden rimelig tid efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Sådan gør du:

  1. Udfyld reklamationssedlen. Reklamationssedlen vedlægges varen ved indsendelse. 

  2. Bestil en fragtlabel PostNord eller GLS. Her skal du bruge den e-mailadresse, som ordren er bestilt med, og ordre nr. fra fakturaen. Fragtlabelen kommer på mail (tjek dit SPAM-filter).

  3. Når du pakker din vare til forsendelse, skal du følge denne emballeringsvejledning. Husk at du hæfter for varens stand til den er modtaget hos os.

  4. Send pakken retur til 55NORD

Er der gået mere end 30 dage efter du har modtaget varen, bedes du kontakte vores kundeservice for at få en fragtlabel tilsendt på mail.

Bemærk! Vi modtager udelukkende pakker der sendes direkte til vores adresse. Pakker sendt pr. efterkrav, til pakkeboks eller lignende afhentes ikke.

55NORD P/S
H. C. Ørsteds Vej 10, Taulov
7000  Fredericia 
ATT: Reklamation

 

Klage

Hvis du har købt en vare på 55nord.dk, hvor det indkøbte ikke lever op til forventningerne og du ønsker at klage, må du meget gerne kontakte os. Ring på tlf. 70107676 eller send en mail på: kontakt@55nord.dk

Vil du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet kan denne indgives på hjemmesiden www.forbrug.dk

Er du kunde med bopæl i et andet EU-land end Danmark. Har du også muligt for at bruge EU-Kommissionens online klageportal. Du finder siden her:  www.ec.europa.eu/odr

Din kurv(0)
Subtotal 0,00 DKK
  • American Express
  • Dankort
  • Diners Club
  • Discover
  • JCB
  • Maestro
  • Mastercard
  • MobilePay
  • Visa
  • Visa Electron